Mina sidor

2012-09-23

SKOGSPROMENAD

Har varit på en skogspromenad på jakt efter höstfärger. Att man hittar en massa kantareller och trattisar är ju en bonus förstås. Vi var snopet nog lite tidiga för de riktigt sprakande höstfärgerna. Det jag hade i tanken var att hitta lite vackra lönnlöv och göra typ så här...
Hittat på sidan budgetwisehome.com
Men hittade inte några av dessa, lönnen var fortfarande skönt grön.. :)

Däremot plockade jag lite björnmossa för att testa det här..
Hittat på sidan Slöjdnytt.org
Har bundit en sådan här krans förut och det är enkelt, roligt och blir fint. Det finns en beskrivning på sidan Slöjdnytt.
Jag kom dock inte igång så bra så att det hann bli en krans.. får pröva igen när jag inte har andra tider att passa.

Ett hjärtigt, höstgult blad..

Lägg märke till vår silverglittriga svamppåse :)
En väldigt stammig skog, med härlig mossa under...

Söt... ingen-aning-om-vilken-sort-svamp..

Röda lingon... de sista..
Ha en go söndagskväll!


1 kommentar:

  1. Vilka härliga skogsbilder! Jag var i skogen i går. Kameran var med men regnet öste ner så jag vågade aldrig ta upp den.
    Kram Maria

    SvaraRadera