Mina sidor

2012-07-25

TRAPPRENOVERING

Jag har en furutrappa i min bostadsrätt som jag har tittat snett på i snart två år.... något ska göras men jag vet inte riktigt vad. Grannarna har satt igen trappsteg och målat vitt. En annan granne har täckt igen under sin trappa och gjort en förvaringsyta.

Kikar man runt lite efter goda idéer så kan man verkligen frossa, men det gäller bara att bestämma sig. Vad är rimligt, vad är fint eller tänk om man skulle vara lite crazy....

Jag har i alla fall kommit så långt att jag skruvat ner handledaren för att kunna måla väggen vit bakom... och jag har funderat på om jag skulle måla handledaren svart och allt annat vitt. Och ytan under trappan får nog fortsätta vara mitt räkningsförråd och musikrum och plats för undanstoppande av allt-mellan-himmel-och-jord-som-snabbt-behöver-städas-undan-någonstans.... Nu när jag skriver så känns det som ett extra förråd under trappan låter som en väldigt god idé.

Jag bara måste be stora barnet att vika ett gäng tranor i origami, så jag kan få en sådan där fin mobil som i sista bilden! Hon kan vika origami, glädje!

Kanske en vägg sådär till vänster om trappan,
Men då får det verkligen finnas bra belysning...

Tjusigt

Helt klart crazy :) Glädje!
Foto: artMoms

Färgglad mobil. Japp!
Och rundstav som trappräcke... hmmm har Ernst varit i farten här :)
Foto: boligliv.dk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar