Mina sidor

2012-07-26

TRÄDGÅRDSSPANING

Godmorgonsitter ute på min altan och spanar på ett rådjur som helt fräckt promenerade in i min lilla trädgård. Jag sittter helt orörlig och tyst för att inte skrämma bort det. Tänker samtidigt att hmmm... är det inte rådjur man säger har så in i vassen med fästingar... men viftar bort den tanken.. Bambi är på besök! Vad söt.. så jag sitter och tittar medan den käkar upp mina krusbär. De är ändå inte så goda, mest sura.

Men när den börjar spana in mina hallon och smultron då kan jag inte längre hålla mig.... och vips är det lilla rådjuret borta. Men ett mysigt besök ändå :)

Ska ta en kopp kaffe till och sedan blir det jobb...


Kollade lite snabbt på nätet vad man ska odla om man vill ha sina växter ifred från rådjuren... Kolla den här länken, Malin har också funderat på det här med rådjur och trädgård....

Ha en go dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar